dilluns, 25 de maig del 2015

Mola de Sant Honorat

Tot i que es poden trobar ressenyes en llibres, per internet i que tot el sector està força ben indicat, no em puc estar de penjar aquest fantàstic recorregut al bloc.
Sortim de Peramola, passant per davant la capella del Roser, i girem a mà esquerra. Allí hi ha un pal indicador que ens dóna una certa orientació sobre temps i quilòmetres per arribar a cada un dels llocs emblemàtics d'aquesta zona.

El camí és fàcil de seguir en tot moment gràcies a aquests pals indicadors. Com que el primer que volem visitar és Sant Salvador del Corb, de moment seguirem les indicacions de la “Ruta del Corb”.
El sender va pujant fins arribar a una cruïlla de pistes on el pal indicador està serrat. Nosaltres hem agafat la que ens queda més a la dreta, que és la que porta directament al sender que puja cap a l'Agulla del Corb i les restes de la petita ermita de Sant Salvador. Abans es passa pel costat del Forat del Corb, l'entrada a un avenc.

El sender que s'enfila cap a l'Agulla també està indicat. Hi pugem. Des d'aquí tenim molt bona perspectiva de la Roca del Corb, i del lloc per on cal grimpar si s'hi vol pujar: és la roca de conglomerat que hi ha just al davant; si teniu bona vista, potser hi veureu els dos trams de cadena que us han de servir d'ajuda per arribar dalt.

Baixem de l'Agulla del Corb i continuem fins al coll de Mur (o de Mu). Abans haurem passat per davant del trencall per pujar a la Roca del Corb, que queda a mà esquerra. Com que no està senyalitzat s'ha d'intuir.

Nosaltres arribem al coll de Mur. Aquí abandonem la “Ruta del Corb” i anem cap a “Sant Honorat”. Aquest bocí és el més interessant, però demana que el terra no estigui ni mullat ni gelat, ja que és completament exposat. Es va passant per damunt de la roca, resseguint el perfil de la Mola de Sant Honorat: el paisatge és preciós i val la pena anar-se aturant en els llocs més segurs.

Continuem rodejant la mola i acabem arribant a un altre pal indicador: cap amunt, es va cap a Sant Honorat i el Roc de Rombau; cap avall es pot tornar directament a Peramola. Naturalment, sense cap mena de dubte, ens enfilem cap a Sant Honorat.

Un cop dalt, anem a guaitar cap a totes bandes, des d'on hi ha bones vistes, però potser la més espectacular és cap a la Roca del Corb i el vessant per on hem enllaçat les dues muntanyes.

Quan baixem, nosaltres decidim anar directament cap a Peramola passant pel torrent de la Font Viva i l'Hotel Can Boix. Tot i això, l'excursió es pot allargar dues hores i mitja més si es va cap al Roc de Rombau i l'ermita de Castell-llebre, i des d'allà, es torna a Peramola.