dijous, 15 de gener del 2009

GR 11 Revival. Capítol 3: La Jonquera - Maçanet de Cabrenys - Albanyà

4a etapa la Jonquera – Maçanet de Cabrenys
19 km. Desnivells acumulats: 600 m de pujada i 400 de baixada. Cota màxima: 515 m

25 de juny de 2005
[Vista l'experiència de les dues etapes anteriors, la nit abans vam anar a buscar les marques del GR per no perdre temps l'endemà. Les vam trobar al cap d'una bona estona i ens en vam anar a dormir tranquil·lament...]

Ens hem aixecat a les 5 del matí i a 3/4 de 6 ja caminàvem. Matinar tant, però, no ens ha servit de gaire, ja que les marques han desapargut de seguida enmig dels moviments de terra que ha fet Dragados per a les obres del TAV/AVE/TGV. Hem estat buscant una estona llarga i al final hem decidit anar per una pista, amb l'esperança de trobar el GR més endavant. A cada bifurcació ens hem vist obligats a mirar el mapa i prendre el camí que ens semblava més correcte, i sembla que ho hem fet bé, sobretot a partir de la nostra arribada casual al mas Gros, des d'on ens hem dirigit, amb una mica més de seguretat, cap al GR. Finalment n'hem trobat les marques i hem aprofitat per esmorzar.
Aquesta etapa, com la següent no està gaire marcada [no sé com estarà ara]. El recorregut és tot per pista transitable amb cotxe o 4x4. L'únic destacable: que es pot proveir d'aigua a l'ermita de Santa Eugènia (la font del Prat s'ha de buscar) i al poble de la Vajol (on, per cert, s'arriba després de 3,5 km de carretera). L'estiu no és bona època per fer aquesta ni l'etapa següent, ja que el clima, de muntanya, no en té res i a partir de les 11 ja fa calor.
Precisament amb la intenció de patir la calor el menys possible, no hem tingut ni ganes d'aturar-nos a xafardejar a la mina d'en Negrín.

Dormir a la Jonquera (Pensió Marfil *); a Maçanet de Cabrenys (Hotel Pirineus ***, on hem dinat, sopat i remullat a la piscina).

5a etapa Maçanet de Cabrenys – Albanyà
18 km. Desnivells acumulats: 500 m de pujada i 615 m de baixada. Cota màxima: 700 m

26 de juny de 2005
Hem tornat a aixecar-nos a les 5 i pràcticament a la mateixa hora del dia abans ja travessàvem el poble. Avui sí que sabíem d'on havíem de sortir, però aviat hem hagut de tornar a dubtar. Tot i això hem acabat arribant pel camí correcte al Molí d'en Robert, una zona d'esbarjo al costat del riu amb bar i una piscina clorada! En fi, aquí és l'únic lloc on ha fet fresca. Tot el camí ha sigut per pista excepte un bocí de sender entre el mas Rimaló i la Trilla, i l'últim quilòmetre abans d'arribar a Albanyà. Cada dos per tres hi ha bifurcacions i no sempre estan senyalitzades, com per exemple a la cruïlla entre la pista que va al restaurant Can Granja i la que va a l'ermita de Sant Miquel de Fontfreda (cal agafar aquesta).

Uns quants metres abans d'arribar al trencall on s'agafa el sender, hi ha una font (i ja no n'hi ha cap més). Després de l'agradable passeig pel sender fins a la Trilla (on, per cert, a l'època que toca hi ha pomes i figues), es baixa per una pista amb restes d'empedrat, es passa per l'església de Sant Feliu de Carbonils, i s'acaba fent cap a la pista que baixa en fort pendent cap a Albanyà (sense passar, com se suposa, pel mas Ferrerós). Poc després de començar a baixar per la pista, les marques del GR ens assenyalen un sender que encara baixa més dret enmig d'un bosc de pi blanc (a l'estiu, a la 1 del migdia un autèntic forn). Per sort, a Albanyà ens esperava la Festa Major de Sant Pere i uns xampús fresquets.